Ангилал

Сайтын талаар ярилцъя Уншигчдын санал бодол

Нисдэг авс ЛаГГ-3 буюу "Сема чиний хоногийн тоо гүйцжээ"Уншсан9,917

Лавочкин заводдоо буцан ирэхдээ бүх юм дууслаа гэж ойлгож байв. Яковлевчууд өч төчнөөн хайрцаг юм авчирчихсан, хэзээ мөдгүй заводын эзэн болох ажлаа эхэлчихсэн байж байдаг.

Нийтлэлч Чалчаа саарал бичиж байна.

Дэлхийн 2-р дайн үеийн сөнөөгч онгоцны тухай ээлжит цувралын маань энэ удаагийн баатар нь Зөвлөлтийн ЛаГГ-3, Ла-5.  Гэхдээ энэ удаа элдэв тактик, техникийн үзүүлэлт болон тоо цифрээс зайлсхийх болно шүү гэдгийг урьдчилаад хэлэх нь зөв болов уу.

“Оросууд” хэзээ мөдгүй эхлэх нь тодорхой болсон их дайнд бэлдэж хуучин сөнөөгчөө орчин цагийн онгоцоор солих томоохон ажил эхлүүлсний үр дүнд Як-1, Миг-3 ЛаГГ-3 (ЛаГГ-1)гэсэн шинэ онгоцнуудыг зохион бүтээж дэс дараалсан  туршилтад оруулж эхэллээ. Туршилтын явцад эдгээр онгоцнууд бүгд л өч төчнөөн дутагдалтай, засах сайжруулах ёстой үй түмэн зүйл байгааг олж илрүүлсэн боловч “цаг байхгүйгээс” шалтгаалан дээрх гурван онгоцыг зэвсэглэлд авсан байна. Явцын дунд засаж сайжруулан онгоцоо өөд татах болно гэж тооцож байсан ба дээрх онгоцыг зохион бүтээгчид нь ч өдөр шөнөгүй ажиллаж өч төчнөөн өөрчлөлт сайжруулалт хийж байсныг Як-1-ийн жишээгээр харж болох байх.

ЛаГГ-3 М-105 хөдөлгүүртэй

ЛаГГ-3 онгоц нь өрсөлдөгч, хамтрагч гэж болох Як болон Миг-ийн хажууд гоё ганган гэж жигтэйхэн. Дан модоор хийсэн боловч гаднах лакан өнгөлгөө нь мундаг гялгар, яг л төгөлдөр хуур мэт. Харин гаднаа гяланцаг болсон энэ онгоцны дотор талд мөн ч олон пяланцаг байлаа. Анх зохион бүтээж эхлэхдээ усан хөргүүрт М-106, М-107 зэрэг хүчтэй хөдөлгүүртэй байхаар тооцож байсан боловч энэ нь бүтсэнгүй. Байгаагаас сулхан хүчтэй М-105 л байсныг тавьснаар урьдын тооцож байсан хурд хүч, маневрлах чадварыг гаргаж чадахгүй болсон байв. Гэхдээ л И-16 зэрэг сөнөөгчөөс хол сайжирч, Як, Миг-тэй өрсөлдөх хэмжээнд очсон, харьцангуй сайн зэвсэглэлтэй байсан учир зөвхөн сөнөөгч төдийгүй дайрагч онгоцны зориулалтаар ашиглаж болох боломжтой нь нөгөө хоёроосоо том давуу тал байжээ. Яахав бүхээгийн дотор хүн байхын аргагүй халдаг, гаргротоос болж ар талаа харах боломж муу, засвар үйлчилгээ хийх гэж өч төчнөөн түлхүүр багаж хольж хэрэглэх ёстой...гээд юм юм байх.

Сэтгэгдэл 0ЭнгийнХэвтээБосооСэтгэгдэл бичих-Aa+
Санамсаргүй нийтлэл [ Энд дарна уу ]